tisdag 8 maj 2012

Jag ljuger så bra

Mariatorget 19.10
Trodde det var Bengtzings melodi. Duett nästa år i melodifestivalen? Lite som Christer och Lotta. Skönheten och ...

Böjd att hålla med

Högbergsgatan 09.00

måndag 7 maj 2012

Kungens kompisar

Stora skuggan 06.48
Underbar morgon, Stora Skuggan känns som nangijala. Stötte på Kungens får, flera 100. Har alltid tänkt att kungen borde umgås mer med dem och mindre med sina polare. (skulle kunna skriva något om att kungen gillar lammkött, men jag står över såna tarvligheter)

Baglady

Kungsträdgården 17.00

söndag 6 maj 2012

När lammen tystnar

Överjärva gård 12.00
Cyklade med barnen för att hälsa på lammen. För en sekund kändes det som vi kom för sent.

lördag 5 maj 2012

Tour de norrort

Nu blir det cykling med pappa i de norra förorterna.

Cykelkök är dagens ord. Vet inte vad det är.

fredag 4 maj 2012

Istid

Hemma 08.35
Dricker kaffe och räknar med det värsta. När kommer snöstormen?

Barbour på väg till söder?

Mariatorget 16.00
Såg tre män i röda byxor och lika många Land Rover runt Mariatorget på lunchen igår. Var tvungen att ta vägen över Östermalm på vägen hem för att se om de kunde matcha söder. Det var då jag mötte Barbour-jackorna på systemet på östermalmstorg. Finns det en så finns det flera. En jacka som gjord att skjuta räv i. Han räkna till fem innan jag hunnit betala. De finns inte på söder. Än. Eller?

För luther för elcykel

Valhallavägen 8.15
Har fått det här med elcyklar på hjärnan. Tror att alla som cyklar om mig kör elcykel. Imorse hängde jag på en kvinna som rejsa om alla rejsers på en gammal damhoj med barnsits där bak. Falskt alarm visade det sig.
Ingen el bara muskler. På Valhallavägen hittade jag dock en riktig elcykel utan el.

I morse kändes det tungt när jag skulle cykla, men som vanligt blir det skönt när jag kommer till Stora Skuggan. Tror det bara är en tidsfråga innan det kommer böcker om cykling som terapi. Typ:
1. Mindfulness på mountainbike.
2. Yoga på hjul
3. Trampa andligt


 .

Pippi på Hornsgatan

Hornsgatan 08.30

I dagens DN skriver centerns Per Ankersjö om att vi måste sluta se cyklister som trafikens svarta får.
Det har han rätt i. Det finns cyklister som kör illa, men den bilden att alla är bindgalna som ofta förmedlas stämmer faktiskt inte. Däremot känns han som en skön kille som bara snackar och tycker cykel känns fräscht. Men inget händer för att göra det lättare och roligare att cykla i Stockholm. Det kostar liksom inget att skriva sköna debattartiklar. Hela artikeln andas maktlöshet. Trodde han var borgarråd. Och visst det ska satsas lite sen. Alltid sen.






Spår av sakletare på Hornsgatan.

torsdag 3 maj 2012

El eller inte

Hemma
Överallt. Plötsligt är de överallt. Jag pratar så klart om elcyklarna. Folk far om en och man vet inte om de är elektriska.
Blev också glad när jag mötte en 60 åring på sparkcykel vid Mariatorget. Blev lite psykad när min dotter tyckte vi såg jämnåriga ut. Kör jag sparkcykel efter 50 kommer jag vara stolt.

Det här med att jag börjat gå upp före mjölkbönderna. Det håller inte. God natt.

Koncentrerad

Götgatan 12.42
Inge luft kvar i den här cykeln.

Cyklamen

Jobbet 10.45
Kanske borde börja odla på hojen.Tror inte riktigt på tomater


onsdag 2 maj 2012

Förortsprinsessa

Hemma
Tog en kort kvällspromenad med dottern. Skulle kolla ugglor, men träffa Viktoria, Estelle och två säpovakter på kvällspromenad.

Dagens vinnare

Sibyllegatan 17.15
De skrattar hela vägen till banken ikväll.

Lådbil

Är det en cykel? Vet inte, men skulle bli kung på dagis om jag kom och hämtade med den här