Hemma 06.50
Laddar för att ge mig av. Spöregn.
Jag heter Tobias Östberg och skriver bloggen när jag cyklar till och från jobbet. Frågor på det?
torsdag 31 maj 2012
onsdag 30 maj 2012
Hum hum i Humlegården
Humlegården 08.30
Cyklade förbi toakön vid universitetet. Nu paus i Humlegården. Här är Östermalm på väg till jobbet. Känns trevligt. Funderar på den här speciella Barbour jackan med märke på bröstet alla kvinnor har. Och det kan man ju hålla på med
Lyssnar på Filip och Fredriks podcast. Kvalificerat skitsnack. Och det är menat som beröm.
Ingen kör intervaller i Humlegården. Har löptrenden peakat?
Cyklade förbi toakön vid universitetet. Nu paus i Humlegården. Här är Östermalm på väg till jobbet. Känns trevligt. Funderar på den här speciella Barbour jackan med märke på bröstet alla kvinnor har. Och det kan man ju hålla på med
Lyssnar på Filip och Fredriks podcast. Kvalificerat skitsnack. Och det är menat som beröm.
Ingen kör intervaller i Humlegården. Har löptrenden peakat?
Årets första flak
Götgatan 16.30
"Visa pattarna, visa pattarna." årets första studentflak på Götgatan. Glädjen över det på söder går nästan att ta på. Fast bara bland de som skälva dragit fyra stark. Resten är iskalla. Flaket ska ha cred för rolig banderoll. "kan man göra pencilin av mögel borde det kunna bli något av oss också.
"Visa pattarna, visa pattarna." årets första studentflak på Götgatan. Glädjen över det på söder går nästan att ta på. Fast bara bland de som skälva dragit fyra stark. Resten är iskalla. Flaket ska ha cred för rolig banderoll. "kan man göra pencilin av mögel borde det kunna bli något av oss också.
tisdag 29 maj 2012
Förlorad igen
Sveavägen
Jag vet att jag låst cykeln, bara inte riktigt var. Eller på Sveavägen såklart. Någonstans på Sveavägen så att säga. Uppskattar att den kanske är 3 kilometer. Återkommer när jag vet mer...
Jag vet att jag låst cykeln, bara inte riktigt var. Eller på Sveavägen såklart. Någonstans på Sveavägen så att säga. Uppskattar att den kanske är 3 kilometer. Återkommer när jag vet mer...
Svenska män 2012 del 3
Hemma 15.30
Gubbrock. Lägg till Reinfeldt så har vi alla nyanser av grått och 50-tal. Men håll ut snart kommer 60-talet och folk som spelar gitarr med tänderna.
Gubbrock. Lägg till Reinfeldt så har vi alla nyanser av grått och 50-tal. Men håll ut snart kommer 60-talet och folk som spelar gitarr med tänderna.
Nya tag
Stadion 08.15
Cyklade förbi nya LO-basen utanför Sophiahemmet. Ozzy verkar ha dragit. Det slog mig också att folk sprang utan PT i Liljansskogen imorse. Är det en ny trend eller Greklandskrisen som nu slår rätt in i löpartajtssverige.
Måste också ta upp det här med folk som inte tar av sig cykelhjälmen när de går in i mataffären. Det är inte ok.
Cyklade förbi nya LO-basen utanför Sophiahemmet. Ozzy verkar ha dragit. Det slog mig också att folk sprang utan PT i Liljansskogen imorse. Är det en ny trend eller Greklandskrisen som nu slår rätt in i löpartajtssverige.
Måste också ta upp det här med folk som inte tar av sig cykelhjälmen när de går in i mataffären. Det är inte ok.
fredag 25 maj 2012
Festen är över
Götgatan 14.30
Festen är över allt ska bort. För övrigt får jag allt fler frågor om hur man ska vara klädd på cykel i sommar. Svarta löpartajts, vit t-shirt, färgglada löparskor och skön skateboardhjälm är det korta svaret. Själv håller jag hårt i ornitologlooken.
Festen är över allt ska bort. För övrigt får jag allt fler frågor om hur man ska vara klädd på cykel i sommar. Svarta löpartajts, vit t-shirt, färgglada löparskor och skön skateboardhjälm är det korta svaret. Själv håller jag hårt i ornitologlooken.
torsdag 24 maj 2012
onsdag 23 maj 2012
Zorn på cykeln
Scheelegatan 15.30
Det finns en bild av att alla cykelpendlare har fjällrävenjacka, ornitologskägg och dålig hållning. Det stämmer förstås. Därför blir jag så sur på killar som han på bilden nedan. i kostym, rayban och barnsadel på hojen. Idag såg jag till och med en kille komma cyklande med en tavla under armen från Bukowskis.
Det finns en bild av att alla cykelpendlare har fjällrävenjacka, ornitologskägg och dålig hållning. Det stämmer förstås. Därför blir jag så sur på killar som han på bilden nedan. i kostym, rayban och barnsadel på hojen. Idag såg jag till och med en kille komma cyklande med en tavla under armen från Bukowskis.
tisdag 22 maj 2012
Kom igen kungen - våga be om hjälp
Slottet 14.30
Tråkigt att kungen inte blev klar med renoveringen till dopet. Kunde han inte bett om hjälp. Man behöver inte göra allt själv.
Tråkigt att kungen inte blev klar med renoveringen till dopet. Kunde han inte bett om hjälp. Man behöver inte göra allt själv.
Ren sofoskräck
Mariatorget 13.50
Den här tidningen kommer förmodligen aldrig läsas på Mosebacke. Bara tanken på att skattepengar man lagt på goijibönor hamnar i fickorna på Stefan och Christer.
Den här tidningen kommer förmodligen aldrig läsas på Mosebacke. Bara tanken på att skattepengar man lagt på goijibönor hamnar i fickorna på Stefan och Christer.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)














