onsdag 21 mars 2012

Cykeltänkt


Mariatorget 09.00
Tänkt på vägen.
1. Afrikansk healingmassage
Har cyklat förbi den här butiken som erbjuder afrikanska healingmassage flera dagar nu. Massage som tar fram dolda känslor. Minns att det fanns en healingakut i Solna förut. Det här känns inte lika akut.

2. Isterhaka
Lyssnar på En dåres försvarstal av Strindberg som ljudbok på vägen. Han är tipp topp tokig och har svåra hora/madonnakomplex. Nyss beskrev han en kvinnas haka som en isterhaka. Inte att se som komplimang.

3. Foxy curles
Förstod först idag att det jag tog i håret i går och idag heter Foxy curles. Det osar räv under hjälmen.

4. Inte Lady Gaga direkt
Röd hjälm och rejält flås. Jag vet, John Chrispinson är inte Lady Gaga. Men lite känd från tv. Knuffar inte ner Persbrandt som jag cyklade förbi när han gick ut från ett gym i förra veckan.

Lika, snygg men lite mer sliten än kusinen på Östermalm

2 kommentarer:

  1. Försöker visualisera "isterhaka" men får ingen bild... Är det samma som dubbelhaka? Man skulle ju gissa att det är glansig ärrad dubbelhaka. Eller är JAG möjligen ute och cyklar nu?

    SvaraRadera
  2. En snabb googling visar att du har rätt. Dubbelhaka, fet haka. Strindberg var inte först, redan Bellman besjöng den. Allt enligt internet alltså

    "Isterhaka, väldig buk,
    Stinner pung och lockperuk,
    Sammetsrock och präktig lycka,
    Spansker rör och gyllne krycka.
    Ståtligt, ståtligt, mina herrar, ståtligt!"

    SvaraRadera